Wedstrijd met gouden rand

Maandag, 21 oktober 2024

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor de pier wedstrijd, nou dat hebben wij geweten. Het zou werken worden in plaats van lekker rustig te staan vissen. Het was heerlijk zacht weer met in de ochtend wat lichte regen maar dat mocht de pret niet drukken. Met 7 man en 1 vrouw op naar de vis stek op de pier en de hengels optuigen. Nou dat het zo mooi zou worden hadden wij niet durven dromen. Al gelijk bij de 1e gooi naar Engeland stonden de hengels te rammelen. Wat gaat het nu al los en ja dat zou het gaan, met 3 en 2 tegelijk kwamen de Wijtingen de kant op. Vooral de 1e 2 uur zou dat zo zijn en ja iedereen op de pier ving vis en het makte niet uit waar mee je viste. En de Wijting was mooi aan de maat met 25 26 cm net niet maar er zaten ook Wijtingen bij van 31 cm en lekker dik. Toen de stroming minder werd kwamen de Scharen de kant op en ook die waren mooi aan de maat. Het was gewoon werken geblazen en tijd voor een broodje zat er bijna niet in, bizar gewoon zo veel vis. Na afloop was dit wel het gesprek van wat en hoop vis is er gevangen. Nou dat was ook zo de winnaar Paul had 66 vissen nummer 2 Sam had er 61 en Roland 54 vissen. Maar ook de jongste onder ons Matz wist ze te vangen en wel 32 stuks ook de enige vrouw Iris had 35 vissen geweldig gedaan. Al met al hadden wij totaal 396 vissen gevangen in 4 uur tijd. Nou dit was lang gelden dat er zo goed vis gevangen is en ook door alle vissers. Jos