Stukje geschiedenis

Hengelsportvereniging D e V r o e g t e W i n t ( DVW Heiloo) is gevestigd te Heiloo en is opgericht op 23 November 1953.

DVW is aangesloten bij alle regionale & landelijke sportvisserij-organisaties en dat betekent in de praktijk dat u als lid van D.V.W. Heiloo bijna overal in Nederland kunt vissen met de visdocumenten die u van ons ontvangt.
De landelijke VISpas is bij D.V.W. verkrijgbaar. Meldt u bij ons aan!

DVW Heiloo heeft in 2018 meer dan 1000 leden geregistreerd.
Helemaal trots zijn we op onze meer dan 100 jeugdleden. Voor de jeugdleden van DVW zijn verschillende activiteiten georganiseerd door een enthousiaste jeugdcommissie.

Daarnaast heeft onze vereniging een actieve zeeviscommissie (zie de wedstrijdagenda).

De vereniging heeft bovendien een commissie water- en visstandbeheer die een oogje in het zeil houdt op de kwaliteit van het viswater met name als er sprake is van buitengewone weersomstandigheden zoals extreme en langdurige warmteperiodes, droogte, zware regenval of lange perioden van sneeuw en vorst.