De Zeeviscompetitie

Wat organiseert DVW- Zeevissen?

Sinds 1995 organiseert hengelsportvereniging D.V.W. een onderlinge zeeviscompetitie.
Paul Steenhoek, Ruud Nanne en Jos Herber zijn degenen die samen de wedstrijden organiseren, en o.a. het aas en de prijzen regelen.
Onder de link “wedstrijden” kan je de verschillende wedstrijden vinden die we organiseren en daarbij de nodige informatie over die wedstrijd.
Paul Steenhoek is onze penningmeester.

We vissen ca. 10 wedstrijden in een jaar, 3 tot 4 op de boot en de overige langs de kant. De lokaties varieëren vanaf de stranden van Egmond, Petten en Bakkum tot de Noord en Zuidpier.

De Bootwedstrijden zijn ofwel wrakvissen ofwel ankervissen veelal vanuit de haven bij Scheveningen.
We vissen  4 uur,  De bootwedstrijden duren de gehele dag.

Het is niet verplicht om lid te zijn van D.V.W. Heiloo om mee te doen met één van de wedstrijden maar wordt wel op prijs gesteld. De wedstrijden zijn vooral op de boten financieel aantrekkelijk gemaakt door een subsidie vanuit onze vereniging.                                                                                                                                                                                                         Het voornaamste doel van deze competitie is om leuk en gezellig met een flink aantal mannen en vrouwen lekker te vissen.
Daaraan gekoppeld is stukje wedstrijdspanning altijd een leuk extra.
Vrijwel iedereen kent elkaar en we vertouwen de deelnemers ook een hoop zelf toe.
Het gaat er dus niet bloedfanatiek aan toe.
De prijzen variëren dus ook van leuk hengeltje tot een doosje haken en geen honderden euro’s.
Na de wedstrijd wordt alle vis gewogen en alle ondermaatse vis,( zie wettelijk minimale maten zeevissen ) die MOET worden teruggegooid, geteld.
Ieder moet dus voor zichzelf in goede vertrouwen de vissen tellen die te klein waren om te wegen.
Voor de gewogen en gevangen vissen krijg je punten en zo creëer je een eindresultaat.
( zie wedstrijdreglement )

Alles, d.w.z. verslagen, foto’s en andere nodige informatie staat z.s.m. op de site.
De week voor de wedstrijd mailen wij altijd een keer zodat er niet vergeten wordt om bijv. je op te geven.
Ook geef ik dan de definitieve tijd en plaats door om te verzamelen.
De Vissers die zich hebben aangemeld staan bij de desbetreffende wedstrijd als deelnemer genoteerd.
Bij de boot wedstrijden mail ik altijd de vrijdag van te voren om uiterlijk 20.00 of het doorgaat of dat de wedstrijd is “verwaaid”.
Ook staat dit vanaf 19.00 uur de dag te voren vermeld op de site.
Opgeven voor een wedstrijd kan via zeevissen@devroegtewint.nl

Graag wil ik nog , als men van plan is om mee te gaan , even wat naam en adres gegevens incl. een telefoonnummer.
Voor eventueel wat persoonlijke uitleg en/of vragen kan er een mailtje
worden gestuurd naar hetzelfde mailadres als met het opgeven van een wedstrijd:
zeevissen@devroegtewint.nl

Met vriendelijke visgroet,